Analiza składu ciała

Przeprowadzana jest na analizatorze TANITA SC – 240, mającym certyfikat unijny dla urządzenia medycznego (CE0122, MDD93/42/EEC) Pomiar wykonywany jest metodą bioelektrycznej impedancji (BIA – bioelectrical impedance analysis). Metoda wykorzystuje prąd o bardzo niskim natężeniu i oporność różnych tkanek organizmu do oznaczenia ilości wody, tkanki tłuszczowej, beztłuszczowej masy ciała i innych pochodnych.

UWAGA! Pomiar jest całkowicie bezpieczny dla organizmu, ale ze względu na przepływ przez tkanki prądu o bardzo niskim natężeniu, z pomiaru nie powinny korzystać kobiety ciężarne, osoby z rozrusznikiem serca lub defibrylatorem lub innymi wszczepionymi urządzeniami medycznymi

tanita240

Przygotowanie do badania

  • przed wizytą nie wykonuj prac wymagających dużego wysiłku fizycznego (nie uprawiaj też sportu)
  • 3 godz. przed pomiarem nie jedz i nie pij dużej ilości płynów (nie pij kawy, alkoholu i napojów energetycznych)
  • Nie kremuj stóp i ubierz się wygodnie – na analizatorze trzeba stanąć gołymi stopami.

Parametry, które uzyskujemy w trakcie badania

  • całkowita masa ciała
  • masa tkanki tłuszczowej
  • masa tkanki tłuszczowej wisceralnej (brzusznej)
  • masa wody w organizmie
  • masa kości
  • masa tkanki mięśniowej
  • BMI
  • PPM
  • wiek metaboliczny

W czasie konsultacji dietetycznych oraz diet coachingu badanie analizy składu ciała wykonywane jest bezpłatnie

Test Food Detective - Immunodiagnostyka nietolerancji pokarmowej

Test Food Detective jest szybką, jakościową, opartą na teście Elisa metodą wykrywania przeciwciał IgG dla 59 różnych składników pokarmowych w ludzkiej surowicy lub osoczu krwi. Jest testem, który można wykonać samodzielnie w domu lub w gabinecie dietetyka. Badanie polega na pobraniu niewielkiej ilości krwi z palca, rozpuszczeniu jej w odpowiednim roztworze, a następnie poddaniu kilku reakcjom. W efekcie dowiadujemy się, które pokarmy mogą być przez nas źle tolerowane, a w dalszej konsekwencji szkodzić naszemu zdrowiu

tanita240

Pokarmy testowane
  • mleko krowie, jajo (całe)
  • gluten i zboża: pszenica, pszenica durum, ryż, kukurydza, żyto, owies;
  • orzechy i strączkowe: orzechy brazylijskie, migdały, orzechy nerkowca (cashew), kakao, orzechy włoskie, orzeszki ziemne, groch, soja, soczewica, fasola;
  • mięsa: jagnięcina, wieprzowina, wołowina, kurczak;
  • ryby i owoce morza: mięso ryb słodkowodnych (łosoś, pstrąg), skorupiaki (krewetka, krab, homar, małż jadalny), tuńczyk, białe mięso ryb (łupacz, dorsz, flądra);
  • warzywa: kapusta, brokuły, seler, marchewka, ogórek, ziemniak, por, papryka (żółta,czerwona, zielona);
  • owoce: jabłko, czarna porzeczka, grapefruit, melon (cantalupa i arbuz), oliwki, pomarańcze i cytryny, truskawki, pomidory;
  • inne: imbir, czosnek, grzyby, herbata, drożdże.